2025 m. sveikatos stiprinimo planas
………………………………………………………………….
RUGSĖJIS
Rugsėjo 9 d. Glitiškių lopšelio-darželio ir Anavilio ikimokyklinio skyriaus ugdytiniai dalyvavo edukaciniame- muzikiniame spektaklyje “Grūdelis ir cukrelis”
WYCIECZKA DO PRZYCHODNI W PODBRZEZIU
Dnia 26 września wychowankowie gr. ,,Motylki“ z panią Edytą M., aby pogłębić swoją wiedzę na temat zdrowia wybrały się na wycieczkę do przychodni w Podbrzeziu. Po wejściu do przychodni trafiły do poczekalni, gdzie czekały pracowniczki przychodni p. Irena Liachowicz i p. Rima Masiulionytė. Panie opowiedziały dzieciom, jak należy się zachowywać w takim miejscu i na czym polega ich praca, pokazali jak wygląda gabinet lekarski. Dzieci mogły zobaczyć różne narzędzia medyczne, takie jak stetoskopy, termometry i ciśnieniomierze.
Wychodząc z przychodni przedszkolaki odwiedziły aptekę, zapoznały się z wyglądem apteki i pracą farmaceuty. Pani farmaceutka poczęstowała dzieci witaminkami. Wycieczka była niezwykle cennym doświadczeniem i podsumowaniem zajęć o zdrowiu. Pełni wrażeń i miłych przeżyć wróciły do przedszkola.
Edukacinis-muzikinis renginys “Daržovių puota”
Edukacinė veikla Kristaliuko nuotykiai švytinčių dantukų karalystėje”
SPALIS
Atviras užsiėmimas ,,Mikrobų medžioklė – švarios rankytės”
Šios veiklos metu vaikai dalyvavo smagioje ir edukacinėje veikloje apie rankų higieną ir mikrobus.Užsiėmimas prasidėjo nuo smegenų mankštos. Vėliau vyko pokalbis su vaikais – aptarėme, kodėl svarbu plauti rankas, kada tai reikia daryti ir kas nutinka, jei to nepaisome. Vaikai stebėjo paveikslėlius, kurie padėjo suprasti, kur „gyvena“ mikrobai ir kaip jie plinta.
Po pokalbio vyko eksperimentas su specialia lempa – kiekvienas vaikas galėjo pamatyti savo rankytes šviesoje ir pastebėti, kur slepiasi „nematomi mikrobai“. Ši veiklos dalis sukėlė vaikams daug susidomėjimo ir juoko – visi norėjo išbandyti, kaip atrodo jų rankos prieš ir po plovimo. Vaikai suprato, kad net jei rankos atrodo švarios, jose vis tiek gali būti mikrobų.
Vėliau vyko žaidimas „Mikrobų medžioklė“. Vaikai iš spalvoto veltinio pagamintus „mikrobus“ traukė iš dėžutės, juos apžiūrėjo, apibūdino ir „gaudė“. Ši dalis skatino vaikų vaizduotę ir suteikė progą praktiškai įsitikinti, jog mikrobai gali būti visur – ant žaislų, rankų ar drabužių.
Kūrybinėje dalyje vaikai spalvino rankos kontūro piešinį ir žymėjo vietas, kur dažniausiai pasilieka mikrobai. Taip jie įtvirtino žinias apie rankų plovimo penkių pirštų taisyklę.
Kristina Macevič
„ŠVAROS PENKTADIENIAI!“
Vilniaus r. Glitiškių vaikų lopšelyje-darželyje vykdomas sveikatingumo projektas „BŪK SVEIKAS“, kurio viena iš gražių ir prasmingų iniciatyvų tapo – „Švaros penktadieniai!“.
Kiekvieną penktadienį lopšelio-darželio grupių ugdytiniai mokosi higienos, tvarkos ir atsakomybės įgūdžių, suvokia, kad švara – tai sveikatos ir geros savijautos pagrindas. Vaikai aktyviai dalyvauja įvairiose veiklose:
- tvarko savo grupes;
- renka šiukšles, šluosto dulkes, valo žaislus;
- laisto augalus;
- kalbasi su auklėtojomis apie švaros, asmens higienos ir sveikos gyvensenos svarbą.
Tokios veiklos ugdo atsakingą požiūrį į save ir aplinką, skatina judėjimą, aktyvumą ir bendrystę, o svarbiausia – padeda vaikams suprasti, kad rūpinimasis švara yra neatsiejama sveikos gyvensenos dalis.
Tikimės, kad „Švaros penktadieniai!“ taps gražia lopšelio-darželio tradicija, kuri suburs visą įstaigos bendruomenę, ugdys sąmoningumą ir kurs jaukią, saugią ir sveiką aplinką kiekvienam.
Atvira veikla ” Mano kūnas sveikas ir stiprus”
Tikslas: Skatinti vaikus rūpintis savo sveikata, suprasti sveikos gyvensenos svarbą, pažinti kūno dalis, ugdyti savitvarkos bei judėjimo įgūdžius.
Uždaviniai:
- Supažindinti vaikus su pagrindiniais sveikatos saugojimo būdais ( švara, judėjimas, sveika mityba).
- Ugdyti vaikų savitvarkos įgudžius per žaidimą.
- Formuoti teigiamą požiūrį į sveiką gyvenseną.
Užsiėmimo eiga: Pasisveikinimas, rytinė mankšta su muzika.
Pokalbis apie kūno dalis. Kūno dalių atpažinimas.
Muzikinis žaidimas (” Części ciała”) (“Kūno dalis”).
Kūrybinė dalis. Tai darbeliai pagal amžių.
Užsiėmimas „Futbolas mus vienija“
Šiomis dienomis visi gerai žinome, kas yra futbolas. Vaikai nesunkiai gali paaiškinti, kokiomis kūno dalimis žaidžiamas šis, dar vadinamas sporto karaliumi, žaidimas.
Spalio 31 dieną Glitiškių vaikų lopšelio-darželio ir Anavilio ikimokyklinio ugdymo skyriaus bendruomenė dalyvavo užsiėmime, į kurį pakvietė futbolo treneris Valdemar Šaveiko. Užsiėmimas vyko Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijoje. Jo tikslas – pasitelkiant žaidimus ir pedagoginę „Smagaus futbolo žaidimo koncepciją“ suteikti vaikams vertingos ir įtraukiančios žaidimo patirties, skatinti domėjimąsi futbolu bei ugdyti įvairius jų gebėjimus ir talentus.
Laikas prabėgo nepastebimai – tėveliai ir vaikai buvo linksmi, žvalūs ir puikiai nusiteikę. Ugdytiniai turėjo puikią progą ne tik aktyviai sportuoti, bet ir smagiai leisti laiką kartu.
Užsiėmimo pabaigoje mažieji „futbolininkai“ buvo apdovanoti saldžiais prizais ir kupini įspūdžių grįžo namo.
E.Malinovskienė
LAPKRITIS
Edukacinė veikla „ Pirmoji pagalba – sau ir draugui“
Vaikystė – neatsiejama nuo aktyvios veiklos, žaidimų, dūkimo. Neretai džiaugsmą aptemdo mažesnės ar didesnės traumos: įsibrėžiama, įsipjaunama, nusibrozdinama, įkanda vabzdys… Kaip reaguoti tai matančiam draugui? Ką daryti? Į ką pirmiausia kreiptis?
Pirmosios pagalbos ABC: vaikai susipažino su greito reagavimo algoritmu.
Žaidėme simuliacinius žaidimus, aptarėme įvairias situacijas, susipažinome su traumų prevencija. Veiklos metu ugdėmės kritinį mąstymą, greitą reagavimą, mokėmės nepasimesti ir pagelbėti sau ar draugui.
Dėkojame MB ,,Mažųjų ugdymas” už įdomią edukacinę veiklą.
Sveikatingumo savaitė grupėje “Varpelis”
„Nematoma maisto kelionė“
Tikslas: Supažindinti vaikus su virškinimo proceso pradžia, parodyti, kaip maistas keliauja nuo burnos iki skrandžio ir skatinti smalsumą apie kūno funkcijas bei sveiką mitybą.
Uždaviniai:
1. Paaiškinti burnos ir skrandžio funkcijas vaikams suprantama kalba.
2. Lavinti smalsumą ir norą užduoti klausimus apie kūno vidines funkcijas.
3. Skatinti diskusijas grupėje ir savarankišką mąstymą apie sveiką mitybą.
4. Lavinti kūrybiškumą ir motoriką per piešimo bei grupines veiklas.
Emocinio intelekto ugdymo spektaklis “Emocijų monstrai”
Lapkričio 24d. „Šeimos erdvė“ parodė mums emocinio intelekto ugdymo spektaklį “Emocijų monstrai” – tai edukacinis vaidinimas vaikams nuo 2 m., kuris siekia skatinti ir ugdyti emocinį intelektą. Spektaklis ugdo vaikų emocinį raštingumą, padeda geriau suprasti, atpažinti ir valdyti emocijas. Taip pat skatina empatiją, bendradarbiavimą ir savivertės stiprinimą.
Spektaklis mokė mus atpažinti savo emocijas per personažų reakcijas ir situacijas. Tai nuotaikinga istorija, tačiau taip pat įtraukianti rimtas temas, susijusias su santykiais, vidinėmis kovomis ar gyvenimo iššūkiais.
Spektaklio metu naudojami Justinos Žemgulienės sukurti BOOMOGI monstrai – edukacinė priemonė, skirta padėti ugdyti vaikų emocinį intelektą.
Tikslas: padėti vaikams ne tik suprasti, kas yra emocijos, bet ir parodyti, kad jos yra natūralios ir svarbios. Tai ne tik moko juos būti empatiškais ir rūpestingais, bet ir suteikia įgūdžių, kaip išreikšti ir valdyti savo jausmus kasdieniame gyvenime.
Muziką kūrė: Dovydas Lazdinis
Inspiracijų autorė: Justina Žemgulienė
Edukacinio spektaklio kūrėja: Karolina Pakalkė
RESPUBLIKINIS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ VAIKŲ IR PEDAGOGŲ
FIZINIO AKTYVUMO PROJEKTAS „JUDU, KRUTU – SVEIKAS ESU“
Projekto trukmė 2025 m. spalio 27 d., – lapkričio 28 d., dalyvavo grupė „Varpelis“
Projekto tikslas – skatinti vaikų fizinį aktyvumą ir formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius per įvairias judėjimo veiklas, lavinant kūno pajautimą, pusiausvyrą, laikyseną ir judesių koordinaciją.
Projekto uždaviniai:
Sudaryti vaikams sąlygas judėti ir patirti judėjimo džiaugsmą.
Lavinti vaikų stambiąją motoriką, judesių koordinaciją ir pusiausvyrą per žaidimus, pratimus ir aktyvias veiklas.
Stiprinti pėdų raumenis bei formuoti taisyklingą atramą stovint ir vaikštant.
Ugdyti vaikų supratimą, kad judėjimas yra sveikatos ir geros savijautos pagrindas.
Projekto eiga:
Spalio 27–31 d. – „Rytinės mankštos savaitė“. Vykdyti smagias, aktyvias rytines mankštas visiems drauge.
Lapkričio 3–7 d. – „Judri, vikri ir taikli savaitė“. Organizuoti pratimus ir aktyvias veiklas, lavinančias judesių koordinaciją, orientaciją erdvėje ir pusiausvyrą.
Lapkričio 10–14 d. – „Taisyklingos laikysenos savaitė“. Vykdyti pratimus, veiklas ar žaidimus, skirtus laikysenos korekcijai.
Lapkričio 17–21 d. – „Sveikų pėdučių savaitė“. Atlikti pratimus ir žaisti žaidimus, stiprinančius pėdų raumenis bei lavinančius pėdos lankstymą.
Lapkričio 24–28 d. – „Sveikų kokteilių ir sveiko maisto savaitė“. Ragauti sveiką maistą, gaminti kokteilius, aptarti sveikos mitybos įpročius.














































































